کلینیک زیبایی دنیا تجاسم

روتین مهم ترین عوامل مراقبت پوست قبل از خواب

روتین مراقبت از پوست، مسئله بسیار مهمی است که هر فردی باید به آن توجه داشته باشد. به‌صورت کلی روتین مراقبت از پوست به سه دسته، روتین قبل از آرایش، روتین روز و روتین شب تقسیم‌بندی می‌شود که یکی از بهترین زمان‌ها برای رسیدگی به پوست، شب‌ها است.  پوست در حین خواب،  سرعت ترمیم آن افزایش پیدا کرده و جالب است بدانید شب‌ها اکسیژن‌رسانی به پوست نیز  بیشتر می‌شود. به این ترتیب، برای داشتن پوستی درخشان و شاداب نباید شب‌ها را از دست داد. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد روتین مراقبت پوست در شب با شما صحبت کنیم، پس در ادامه، همراه ما باشید.

مراحل روتین پوست شب

  1. پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست

یکی از اصلی ترین مراحل روتین شبانه جهت مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش است. هیچگاه با آرایش به رختخواب نروید. خوابیدن با آرایش اصلی ترین دشمن پوست شما است. پاک کردن آرایش با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود مثل دستمال مرطوب، میسلاواتر، شیرپاک‌کن و…. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که حتما قبلا از شستن پوست باید با استفاده از این روش‌ها آرایش خود را پاک کنید.

  1. شستن پوست با شوینده مناسب

بعد از پاک کردن آرای خود، از یک محلول شستشوی صورت مناسب استفاده کنید و حتماتوجه داشتیه باشید، محصولی که استفاده می‌کنید متناسب با نوع پوست شما باشد.

  1. استفاده از تونر

حالا که صورت خود را با شوینده مناسب تمیز کرده‌اید، زمانش رسیده تا با کمک بهترین تونر صورت، و یک پد آرایشی پوست صورت را با آن پاک کنید. استفاده از تونر صورت باعث می‌شود که پوست صورت سرحال‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و پوست را برای جذب مواد مغذی آماده کند.

  1. مرطوب کردن و آبرسانی به پوست

پس از اینکه پوست خود را با پاک کننده‌های آرایشی تمیز کردید، نوبت به آبرسانی و مرطوب کردن پوست می‌رسد. کرم‌های آبرسان باعث آبرسانی عمیق پوست صورت می‌شود و به همین خاطر امکان بروز چروک و خشکی پوست بسیار کم می‌شود. کرم مرطوب کننده همچنین می‌تواند میزان اثربخشی آبرسان را نیز  دو چندان کند. لازم به‌ذکر است که در فصل‌ زمستان و زمانی که هوا بیش از اندازه سرد است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مرطوب‌کننده‌های قوی بروید و در فصل‌های گرم با استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم‌تر، فرآیند آبرسانی پوست را انجام دهید.

  1. سرم یا کرم شب

سرم‌ها به خاطر وجود مواد مغذی و بسیار ضروری برای پوست، محصولات مراقبتی بسیار ویژه‌ای هستند. سرم پوست شب توانایی این را دارد که لک‌های پوستی، تیرگی پوست و جای جوش را از بین ببرد. سرم‌ها احساس شادابی و جوانی بسیار زیادی را در پوست ایجاد می‌کنند. کرم شب، بهترین وسیله برای مرطوب‌ نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن در طول شب است. پوست ما در طی شب کلاژن سازی می‌کند و کرم‌های شب به دلیل فروملاسیون ویژه‌ای که دارند، باعث می‌شوند که پوست به هر آنچه برای کلاژن سازی و ترمیم پوست نیاز دارد را در اختیار داشته باشد. کرم شب به بازسازی و روشن شدن پوست کمک می‌کند، در آبرسانی و کاهش چروک ها نقش ویژه‌ای دارد و ضد لک بوده و در روشن شدن پوست مؤثر است.

  1. کرم دور چشم

پوست دور چشم یکی از حساس‌ترین پوست‌های صورت و بدن است که به شدت مستعد آسیب است. برای اینکه پوست دور چشم را از خطر چین و چروک و تیرگی حفظ کنید باید استفاده از محصولات مراقبتی دور چشم را از سن ۲۵ سالگی آغاز کنید. یک کرم دور چشم باکیفیت باعث روشنایی، نرمی و افزایش استحکام پوست این ناحیه می‌شود.

  1. استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب بخش مهمی از مراقبت‌های مربوط به لب و پوست صورت محسوب می‌شود که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت و بی اهمیت دانست. به همین خاطر خوب است که قبل از خواب و همراه با دیگر محصولات پوستی خود، بالم لب را نیز روی لبان خود بزنید تا بیشترین اثربخشی را از این محصول بگیرید.

پوست صورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که در ایجاد اعتماد به نفس نقش مهمی دارد. برای حفظ سلامتی صورت و ایجاد شادابی باید با روتین پوست شب آشنا باشید و آن را به صورت مستمر انجام دهید.

منبع : مجله جهان گستر

اشتراک گذاری این مقاله در:

مقالات مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *