کلینیک زیبایی دنیا تجاسم

پاکسازی پوست در خانه با ۶ گام ساده

کسی نیست که دلش نخواهد پوستی سالم، شاداب و براق داشته باشد. بیشتر ما برای رسیدن به این خواسته محصولات و روش‌های زیادی را امتحان می‌کنیم. یکی از موثرترین روش‌ها، پاکسازی پوست است. البته اگر بخواهید این کار را در مراکز خدماتی انجام دهید، کمی هزینه‌بر خواهد بود. در این مطلب ما مراحل پاکسازی پوست در خانه را به شما می‌گوییم که با کمی حوصله می‌توانید آن را انجام بدهید.

پاکسازی پوست چیست

قبل از آنکه درباره فواید پاکسازی و روش‌های آن حرفی بزنیم، اول می‌خواهیم ببینیم اصلا پاکسازی پوست چیست و چه توقعی باید از آن داشته باشیم. پاکسازی از مجموعه اقدامات مراقبتی پوست است که در آن لایه‌ای از سلول‌های مرده از ر‌وی پوست حذف و منافذ پوست به صورت عمقی تمیز می‌شوند. گاهی اوقات پس از این مراحل، پوست با ماسک‌ها و سرم‌های مغذی آبرسانی و تقویت می‌شود.

پاکسازی پوست روش‌های مختلفی دارد. برخی آرایشگاه‌ها چنین خدماتی ارائه می‌دهند و در مراکز تخصصی پوست نیز افراد مجرب و آموزش‌دیده خدمات پاکسازی را بر روی پوست شما اجرا می‌کنند. البته مراحل و ابزارهای استفاده شده در هر کدام از این موارد بسیار متفاوت است. برای مثال در مراکز تخصصی پوست احتمالا یک پزشک بر فرآیند پاکسازی نظارت دارد و ابزارها بسیار پیشرفته هستند.

واقعیت این است که ما همیشه به این حد از پاکسازی نیاز نداریم یا نمی‌توانیم هر بار برای آن هزینه زیادی بپردازیم. با خواندن این مقاله می‌توانید پاکسازی صورت را طی چند مرحله ساده در خانه انجام دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم از سلامت پوستتان مراقبت کنید و هم با رسیدگی به خودتان، حال بهتری داشته باشید.

فواید پاکسازی پوست

جای تعجب نیست که پاکسازی، اولین گام تمام روتین‌های پوستی محسوب می‌شود. پاکسازی پوست، گردش خون را تحریک می‌کند و به این ترتیب سلول‌های پوست صورت اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند. این کار به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند و در کم شدن پف صورت هم موثر است.

پاکسازی، منافذ گرفته پوست را باز کرده و اجازه می‌دهد پوست نفس بکشد. پاکسازی عمیق پوست به رفع جوش‌های سرسفید و سرسیاه کمک می‌کند. از طرفی قدرت جذب پوست برای محصولات پوستی مانند اسانس‌ها و کرم‌های مغذی هم پس از پاکسازی بیشتر می‌شود.

نحوه پاکسازی صورت در خانه

حالا با خواندن فواید پاکسازی پوست، اگر تصمیم دارید این کار را خودتان در منزل انجام بدهید مراحل زیر را با دقت بخوانید.

تمیز کردن دو مرحله‌ای

قبل از هر چیزی صورت‌تان را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید و با آب ولرم آبکشی کنید. ما معمولا هر روز همین کار را برای تمیز کردن صورتمان انجام می‌دهیم، اما در پاکسازی این مقدار کافی نیست. حالا یک پد پنبه‌ای تمیز بردارید و آن را به شیر پاک‌کن آغشته کنید. پد را به آرامی روی پوست بکشید تا ذرات باقی‌مانده آلودگی را پاک کند.

یک راه دیگر برای تمیز کردن دو مرحله‌ای پوست صورت این است که ابتدا با یک پاک‌کننده آرایش روغنی صورت‌تان را پاک کنید و بعد آن را با شوینده صورت، بشویید.

اسکراب کردن

این مرحله برای لایه‌برداری و جدا کردن سلول‌های مرده پوست است و انجام آن، پس از بخور دادن پوست نتیجه بهتری خواهد داشت. اسکراب‌‌های مخصوص صورت را می‌توانید از داروخانه یا فروشگاه‌های آرایشی-بهداشتی بخرید. راه دیگر این است که خودتان یک اسکراب خانگی تهیه کنید.

یکی از ساده‌ترین اسکراب‌های خانگی مخلوط عسل و شکر به نسبت مساویست. یک قاشق مرباخوری شکر را با یک قاشق مرباخوری عسل ترکیب کنید و برای ۵ دقیقه به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید. اجازه بدهید برای ۳ دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب بشویید.دقت کنید که گرچه هدف این مرحله لایه‌برداری است اما باید با ملایمت انجام شود تا بافت پوست آسیب نبیند.

ماسک صورت

تا اینجا در چند مرحله به تمیز کردن پوست پرداختیم و حالا نوبت ماسک صورت است. بهتر است در این مرحله از ماسک‌های خمیری که پس از استفاده روی صورت خشک می‌شوند، استفاده کنید. این ماسک‌ها معمولا به صورت کاسه‌ای یا تیوبی در فروشگاه‌ها موجود هستند. اما می‌توانید با توجه با نوع پوست‌تان ماسک‌های خانگی مانند ماسک موز، آلوئه ورا و یا ترکیب ماست و زردچوبه را به کار ببرید.

یک لایه نازک از ماسک را روی پوست صورت بمالید و صبر کنید تا خشک شوند، سپس آن را بشویید. پس از این مرحله پوست صورت نرم و شاداب خواهد بود.

تونر

کار تونر این است که درجه اسیدیته یا همان pH پوست را تنظیم کند. یک پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید و با ملایمت روی پوست بکشید. به عنوان تونر خانگی می‌توانید از آب خیار یا گلاب استفاده کنید.

مرطوب کننده

آخرین مرحله از پاکسازی پوست در خانه، رساندن رطوبت به پوست صورت است. از یک مرطوب کننده مناسب پوست صورت‌تان استفاده کنید و به آرامی با نوک انگشتان تمیز دست روی صورت ضربه بزنید تا به خوبی جذب شود. اگر پوست خشکی دارید سراغ آبرسان‌های قوی‌تر بروید.

منبع : سبک زندگی

اشتراک گذاری این مقاله در:

مقالات مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *